Categories
Egyéb kategória

Biztonságban az immunrendszer

Avagy 5 + 1 dolog, ami megacélozza a páncélodat

Nyakunkon az óvoda- és az iskolakezdés, érkezik az ősz is és ezzel a hármas kombinációval megnő a meghűléses megbetegedések száma is. Jelen helyzetre való tekintettel most még fontosabbá válik, hogy mik azok az apró dolgok, amelyekkel még ellenállóbbá tehetjük testünket. 

Lássuk hát…

Szedj D vitamint

Az utóbbi évek kutatásai azt mutatják, hogy a D-vitamin kiemelt szerepet játszik a szervezet immunfolyamataiban. Nem csak a csontoknak kedvez, hanem segít felvenni a küzdelmet a különböző megbetegedésekkel is így azok sokkal kevésbé viselik meg a szervezetet és lecsengésük akár gyorsabb és gördülékenyebb is lehet. Szóval itt az ideje, hogy a C-vitaminos doboz mellett szoríts egy kis helyet a D vitaminnak

Előtérben a zöldségek és a gyümölcsök

A zöldségek és gyümölcsök evése természetes módszerek az egészségünk megőrzésére. Ilyen gyümölcsök például a kivi, narancs és grapefruit magas C-vitamin tartalmuk miatt és az áfonya magas B vitamin tartalma miatt. Zöldségeket tekintve kiemelendő a spenót, brokkoli, karfiol, édesburgonya és sárgarépa szintén magas vitamin tartalmuk miatt . /Forrás: edenkert.hu/

Sóterápia

A sóterápiának két alternatívája is jelen van Magyarországon. Az egyik, amikor egy speciális párologtató készülék segítségével egy sóoldatot párologtatnak a levegőbe illetve a másik, amikor egy porlasztó készülék segítségével juttatják a levegőbe a sórészecskéket. Az Areka Wellnessben az utóbbi lehetőséggel találkozhatunk. A sóterápia kitűnően alkalmazható megelőzésre vagy kiegészítő kezelésként minden jellegű légúti problémára - asztma, megfázás, köhögés vagy arc és homloküreg gyulladás, stb. esetén is. Mivel elég széleskörű a jótékony hatása, erről később, hosszabban, egy következő bejegyzésben fogunk részletesebben írni.

Gyógynövények

Társaink lehetek ebben az időszakban a gyógynövényekből készült teák. Legjobb szálas teákat, azaz nem filtereseket vásárolni hiszen kevésbé feldolgozottak, ezáltal magasabb hatóanyag tartalommal is rendelkeznek. Rendszeres fogyasztásra kitűnően alkalmas egy kis csipkebogyó tea, de rengeteg egyéb kiváló gyógynövényből válogathatunk, úgymint hársfa, körömvirág, kamilla és még hosszasan sorolahtnánk

Végül de nem utolsó sorban, maradj fitt!

A kutatások alátámasztják, hogy a rendszeres, mérsékelt testmozgás erősíti az immunrendszert, véd egyes betegségek ellen, különösen a felső légutakat érintő (pl. megfázás) megbetegedésektől. Számos tanulmány számolt be arról, hogy a sportolóknál, hobbisportolóknál ritkábban fordult elő megfázás A legújabb kutatások azt mutatják, hogy valós fiziológiai változások mennek végbe az immunrendszerben, mikor valaki testmozgást végez. Az immunitást segítő sejtek gyorsabban keringenek a véráramban, és képesek a vírusokat és baktériumokat is elpusztítani. /Forrás: webbeteg.hu/ Itt, mint megelőzés tekintetében beszélünk a testmozgásról. Például magas láz esetén a pihenés és az orvos által előírt kezelés a legfontosabb.

+1 Bónusz

A bónusz tanács pedig nem más, mint a rendszeres kézmosás és kéz fertőtlenítés, de azt hiszem, ez már egy berögzült dologgá vált 🙂   Remélem sikerült néhány hasznos dologgal szolgálnunk Neked és ezáltal felkészültebben nézhetsz elébe a szeptembernek!  Legyen szép napod! Areka Wellness

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük